What was cloudy now is clear

varje dag vaknar jag upp
med en tanke i mitt huvud
varje dag gör jag ett val

det kvittar om det regnar
om det är solsken
om det är kallt
varmt
hett
kyligt
vår
sommar
vinter
höst

varje dag vaknar jag upp
med en tanke i mitt huvud
varje dag gör jag ett val

när jag berättar om det
brukar det mest
göra alla upprörda
arga
ledsna
irriterade

men förstår ni inte
att jag har valt
att just idag
fortsätta leva

det är inte sorgligt
det är inget man ska tycka synd om någon för
man ska inte bli arg
nej, kan ni inte bara säga:

vad fint att du är här idag med

för det ger mer motivation till att
välja samma sak
nästa dag
med

Kommentarer
Postat av: Filippa

fintfint!



Vad har du gjort på påsklovet?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback