I've come to listening

När jag kom hem imorse från jobbet såg jag någon som stod vid modulerna där man slänger soppor och slängde i kartonger! Det är knappt tio meter att gå till återvinningstationen! Ska man ändå anstränga sig och gå ut med kartongerna kan man la se till att slänga dem på rätt ställe. Jisses. Samma sak är det när det står en massa återvinnig vid samma moduler. Åh. Hur svårt är det?
Imorgon fyller jag år. Det kommer hit en massa folk, eller ja, vänner och föräldrar och vänners föräldrar. Jag ska jobba inatt med och insåg att jag kommer inte ha tid att baka någon tårta eller kakor och allt lär väl vara stängt imorgon så jag ringde min far och mor och frågade om de kunde rädda mig. Så pappa och hans familj ska baka tårta och mamma skulle köpa kakor och cola. Någon fest blir det inte, inte som innehåller alkohol på något sätt i alla fall för jag har nu bestämt mig för att inte dricka på minst en månad. Jag har inte problem med alkoholen, utan kanske problem med att jag blir så tanklös. Och det är jag redan innan jag dricker, haha. Så.
Nu borde jag egentligen ta och laga mig någon form av mat, men jag är så oinspirerad och har ingen lust att jag vet att jag bara kommer sitta och stirra i två timmar till innan jag ska gå till vagnen.

..

Det var pillerdags precis och jag passade på att slänga i mig en mitt val vegetarian och en d-vitamin. Kanske borde ta mig att glas c-vitamin med? Nej, jag vet att man inte kan kompensera mat med tabletter, men det vore så skönt om man kunde så ibland kan man väl få inbillia sig det tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback