A dead man in my bed

   Jag kanske ska flytta, mer info om det senare. Annars satt jag och funderade över förbilder. Någon sa att hans lillebror började ta efter honom och det ville han inte. Då måste man se sig som en dålig förebild. Men ser man sig som en dålig förebild, ser man inte sig själv som dålig då? Och hur bra är det?
   Jag ser mig som en ganska bra förebild. Förutom vissa brister, men alla har brister, det betyder inte att man är dålig för det. Vissa saker visar jag inte för vissa för jag vill inte att de ska få för sig att det är okej att göra det eller vara så. Men varför gör jag det eller beter mig så då? Jag tror det är så att man måste få ha sina små saker för sig själv. Man måste få göra fel ibland för att ens eget ska fungera. Annars, om man försöker vara helt felfri och något händer så blir det så katastrofalt och stort att man inte vet vad man ska göra. Så det är bra att ha kontakt med sin mänskliga sida och lätt kunna inse att man inte är perfekt, att man inte kan vara det och hantera allt på ett lugnt och avslappnat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback