Come on boy, tell me what you're thinking

VARFÖR är ingen vaken kvart i sju på en lördag?! Jisses... Folk sover förmycket. Fast jag kanske inte är rätt person att tala eftersom jag sov bort hela fredagen. Men sen så hade jag jobbat och är lite förkyld, så lite dispans där tycker jag.
Jag har väl varit vaken sen två tror jag. Natta ringde och väckte mig ur min skönetssömn... Fast det var nog bara bra. Låg mest i sängen och tittade på svtplay, svarteret skatan och MASH. Sen vid sex kom jag igång och började baka kakor. Min mors favoritkakor. Ska dit senare så jag tänkte att hon blir nog glad om jag tar med några. Sen tänkte jag se om Hans vill bjuda mig på kaffe innan, då kan han och hans dotter få några med. Jag har saknat henne så mycket så det vore trevligt att träffa henne igen! Och Hans med. Fastän han är lite intresserad av mig... Men jag tänkte vara så vänskaplig som möjligt...
Det blir jul på liseberg ikväll, det blir nog fint och kallt. Men mest kallt tror jag. Ibland får man göra saker bara för att någon annan vill det. Dvs. min mor. Evis, hennes vän från Sthlm är här med! Det är henne jag mest vill träffa. Har inte sett människan på evigheter! Det blir alltid lite lättare att umgås med min mor när hon är här. Hon är som ett emulgeringsmedel i min och min mors relation. Pappa kommer hit på söndag med, imorgon. Jag tänkte att vi kunde åka och handla då. Egentligen skulle jag gjort det idag men så tänkte jag att jag behöver så mycket och han har bil så det blir så mycket smidigare så! Jag klarar mig en dag till... Dessutom ska jag knappt vara hemma så!
Men nu, tillbaka til disken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback