You want a piece of me!

   Hittils idag har varit ganska underhållande. Jag vaknade, satte på tv:n och där var Ernst! Han är alltid lika mysig. Förutom alla hans små fina uttalanden så var han uppe och besökte en samisk by. Där bodde det en same som inte verkade ha träffat folk på säkert 20 år, haha. Jättesöt var han. Det var nästan så inte Ernst heller kunde hålla sig från att fnissa. Får nu chansen MÅSTE ni se det programmet! Sen ringer min mor, vi pratar lite, hon citerar säkert hela tvsveriges komediserier, jag får lite extra ont i huvudet, men sen så lägger vi på. Jag åker och handlar, inte lika underhållande, glömmer hälften av det jag skulle köpa, SÅKLART! Så kommer jag hem och då är det bonde söker fru på tv:n. Det är sista avsnittet eller något, när de ska välja bland de två sista, vem som de vill ha kvar. Och så får jag se gaybonden! Så jävla söt! Haha. "Det kändes mest som... kompis bara", haha. Och den sötnos till kille som han väljer blir så himla glad! Så kramas de och gullar lite, ah.
   Allt det roliga framgår kanske inte så bra av den här texten, men... skitsamma.
   Jo, när jag talade med min mamma för andra gången idag, eller nej, tredje var det nog, så fick jag reda på att sist mina två kusiner och deras föräldrar var här i Göteborg så fick min 14åriga kusin en jacka för 6000 kr av sin pappa! 6000 kr! För en jacka! Jag förstår inte hur man kan lägga ner så mycket pengar på en jacka, och inte till en 14åring. Hon kommer ju växa ur den snart vilket som. Och det var tydligen ingen speciellt jacka så sett, en svart parkas. Men det var något märke nanana... Som de bryr sig så mycket om. Det finns ju så mycket saker man kan göra för 6000... Och jag menar, sist jag var och shoppade köpte jag ett par skor, en t-shirt, en tunika, en sjal och lite armband för 300 spänn. Tänk vad man kan få för 6000 på Emmaus...

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, du och din Ernst :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback