Let's get back

Var på Andralånggatans skivhandel idag och hittade två bra vinyler, en med Imperiet och en som jag inte minns namnet på just nu, men det var någon indiesnubbe som jag inte hört, men han var riktigt bra när jag lyssnade på honom hemma, så jag är nöjd.

Just nu sitter jag i min mors lägenhet i Tuve. Fick ett infall att bara vilja åka bort hemifrån lite och vara ensam och eftersom min mor är i småland så passade jag på att åka hit. Dessutom blev hon glad att jag kunde vattna hennes blommor och sortera all post som kommit innan hon kommer hem!
Det är så lustigt, man märker hur mycket man växt upp när man kommer hit till Tuve igen. Man ser alla små barn som vuxit upp lite och blivit tonåringar, man känner igen typ hälften av alla på bussen och man känner den tryckta stämningen. Och när jag skulle gå av bussen och fick be en liten fjortistjej att flytta på sig för jag hade en stor väska och när jag hörde min egna röst så lät den så vuxen. Det är galet. Jag är inte längre 14 år, går i högstadiet och är svart och svår, jag är nästan vuxen. Det känns skönt, det känns SÅ skönt att veta att jag aldrig behöver gå igenom allt det där igen. Och förhoppningsvis aldrig bo här igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback