söndagsmåndagssång

åh, jag är så seg på att skriva. det har till och med hunnit bli nytt år och allt nu.
och jag har inte gett ifrån mig ett ljud det här året, jag som brukar skrika så mycket annars. men det har blivit så nu, jag stänger in mig mer och mer i mig själv nu. jag vet inte varför, men det känns inte alltid så bra. jag älskar ju att prata om allt och disskutera och blabla. men har inte kännt för att låta alla andra höra lika mycket som innan. kanske därför hösten varit lite svår. för att jag varit så tyst.

jag längtar till sommaren då känslorna kan flyga som de vill och värmen kommer och allt är ljust lite längre. då man kan vara ute utan att frysa ihjäl. bara sitta,vandra runt, prata. vad som helst. mest vill jag ha sommarkvällar tror jag, då är det lagom varmt. eller, inte nu sommaren som var, då var ju sommarkvällarna oftast skitkalla. hu. nej. sommarkvällar ska vara lite småkalla sådär. behagligt.
hoppas också att sommaren inte blir allt för varm, det tycker jag inte om. jag tycker ju inte om att gå så lättklädd heller nämligen. (egentligen görjag väl det lite, men ja)

oh. nu till helgen har sandra fest för hon fyller år. occh johan kommer ner med. och sen i helgen med så är det någon metalkväll på meeth och ja, jag är så sugen på att gå på konsert nu så vi ska gå på det med. det blir spännade, hah. men ja, jag ser fram emot det nu och jag hoppas jag känner lika dant då.

tänkte sy om lite kläder nu. för jag har inte råd att köpa massa nya så varför inte sy om? blir la inte allt för proffsigt, men det är ju ingen fara... vi får se hur det går.

skriva brev ska jag göra med, till amanda. ja. det ska jag göra nu veckan som kommer.

jag ska försöka mig på det härmed planering lite. det kan ju vara bra. ska bara fixa mig en bra almenacka först, sen så.

mamma kommer hem imorgon, detkommer kännas trångt igen, fast jag har sagknat dem lite. hon och katten. jag borde varit lite mer aktiverad den här helgen än jag varit. fast det avr skönt att få bestämma vad jag skulle äta själv. tycker inte om så mycket när mamma lagar mat nu. eller ibland, när jag får bestämma vad hon ska laga. låter lite drygt av mig, men ja... jag är lite noga med maten ibland. nu är det en sån period.

tror hon blir lite glad ibland när hon får laga mat åt mig. och jag äter den med aptit.

-

nu är klockan 23:35, något sådant i alla fall, jag sitter i en fleecetröja-jacka som min faster sydde till mig för x antal år sedan som f.ö. fortfarande är för stor. hon tog i lite väl när hon sydde den, fast ja, hon har ju alltid tyckt jag varit lite fet så. men jag är nog inte lika fet i verkligheten som jag är, eller var?, i hennes ögon.
jag är inte ens fet, inte ens lite. eller, det fick jag inte säga att jag var. mullig kanske ni går med på, det sa magnus. det kan jag gå med på med. fast jag tycker fortfarnade jag är lite fet. men inte lika fet som jag tyckte förut kanske.
(du kan ju för fan ha Medium, amanda. då är du inte fet. större på byxor, men du har ju breda höfter och där finns det inte så mycket du kan göra något åt. så håll käften.)
jag vet inte. men jag tror att hur det än går kommer jag alltid se feta lilla amanda i spegeln. så är det bara. blö.

nuu ni ska jag störa mig på en sak. det är att dom inte har höjt studiebidragen! GRR. de höjde barnbidragen och något annat bidrag, men INTE studiebidragen! jag förstår inte? behöver inte vi pengar vi som pluggar eller vad är det? varför höjer de allt annat förutom studiebidraget? det känns orättvist. och visst, livet är inte rättvist, men kom igen! ><
åhh... det är så grymt enerverande det där.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Oh, skriva brev till mig? Tufft :)

Vart har mor din varit?

2006-01-15 @ 21:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback