Couldn't part from you

Nu är det natt igen, suprise suprise... Idag var min sista schemalagda dag på jobbet ett tag. Jag älskar att jobba, så är det faktiskt, men det ska bli skönt att få komma bort från det där stället lite. Ska jobba tre dagar nästa vecka, sen vecka 33 blir det Norrköping har jag bestämt. De kan ju ringa in mig till jobbet, och jag ska nog ta alla tider jag kan få, men det känns ändå skönt att kunna vara lite ledig. Eller, ledigheten känns inte skönt, men jag är bara så trött på det där jävla stället nu så jag tror verkligen jag behöver en paus!

Imorgon ska jag gå till biblioteket med mina försenade låneböcker och få det ut världen! Det ska bli skönt. Sen vet jag inte vad mer jag ska göra. Jag borde verkligen städa nu, men jag har verkligen ingen lust med det. Jag vill bara drömma mig bort lite, ta tid för mig själv och inte vara så jävla vuxen och ansvarsfull. Läsa mina böcker, lyssna på min musik, dricka öl och bara låta tiden gå lite.

Med tanke på böcker så köpte jag en ny idag! Jaktsäsong av Mats Strandberg. Jag har nyligen läst hans senaste bok Bekantas bekanta och den var så bra att jag inte kunde motstå att köpa en till av honom! Han har bara skrivit de två vad jag vet, jag hoppas att han kommer ut med en till snart! Sen såg jag även idag till att läsa ut Svinalängorna av Susanna Alakoski. Började på den för jättelängesedan, men så tappade jag bort den mitt i allt, men återfann den! HUR BRA SOM HELST! Den verkligen tog tag i mig. Jag hade dock hoppats på att det fanns en uppföljare, men så verkade inte fallet. Dock kom den ju ut 2006 så hon kanske håller på med en? Den slutade nämligen lite mitt i allt. Man undrar vad som kommer hända härnäst. Dock har hon skrivit några andra böcker, de kanske man ska ta att läsa? Ja, vi får se, just nu är det Mats Strandberg och Jaktsäsong som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback