Regnet regnar långsamt

Åkte till Fredrik igår kväll. Hans tjej hade gjort slut och han lät så himla deppig att jag kände att det var bäst jag åkte dit så han slapp sitta och deppa. Vi hade det trevlig, såg film och snackade en hel del. Han skulle ju upp tidigt till jobbet, men jag fick sova vidare för han lämnade sina nycklar hemma så jag kunde låsa och slänga in dem genom brevinkastet, för hans bror skulle ändå komma hem tidigare än honom. Det var bara det att klockan bara var 10 då jag bestämde mig för att gå till bussen. Jag låste, kastade in nycklarna i inkastet, och gick. Det var först när jag försökte stämpla mitt kort på bussen som jag insåg att; Just det ja, det är MÅNDAG, fritidskortet fungerar först EFTER kl 16. Inga pengar hade jag heller så det var bara att gå av igen. Sen kom jag på att; Jaaaa Sandra går ju på Alé! Och det råkar ligga precis brevid busshållplatsen. Som tur var Sandra i skolan så hon kom ut och jag fick låna lite pengar av henne så jag kunde åka hem. Tack och lov!

Och jag kom på nu... Vi skulle ju ha filmkväll hos Patrik på torsdag, men jag kan ju inte komma. Jag har ju scouter och sen fungerar inte fritidskortet på fredag morgon när jag ska åka hem heller och jag har inte råd att betala. Ah, det är så synd så. Vi skulle ju sova tillsammans!

Nu ska jag bli av med min huvudvärk. Pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback