Sleepless in Göteborg

Godmorgon.
Jag har sovit 3 härliga timmar i natt! Alltså, jag vet inte om jag klarar av det här mer. Sömnlösheten på natten. Nu i natt så skulle jag ha sovit över hos en vän, men när klockan var 6 och mina ögon fortfarande var klarvakna så stod jag inte ut längre. Jag var tvungen att göra något så jag bestämde 6 på morgonen för att åka hem. Det tar nästan en timme hem, med byten och allt. Tror jag somnade runt 10-tiden förut. Det var för att mamma gick upp och jag inte klarar av henne på morgonen, så jag flydde från vardagsrummets tv-tittande in till min säng och kröp ner. Jag vaknade vid 13-tiden och bara kände att jag bar tvungen att gå upp.
Det har varit såhär sen jag började ta mina Citalopram, ett antidepressivt läkemedel. Fast jag tar det mot tvångstankar, men anyway. Man kan få många olika sorters biverkningar, men jag har lyckats klara mig bra från de flesta förutom det här med sömnen. Det är Sömninghet och Sömnlöshet som står i bipacksedeln. Och det är hemskt. Trött när man är vaken, kan inte somna, när man väl lyckas så kan man sova i en evighet. Jag börjar fundera på om det verkligen är värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback