With the lights turned on

Jag vaknade av mig själv klockan sex, men det har sina förklaringar. Fint känns det i alla fall. Jag har gjort pankakor och ätit dem med min ljuvligt goda nyinköpta blåbärssylt och gjort mig en kanna kaffe! vid elva kommer min far hit och ska åka med mig och hämta kattsanden som aldrig blev levererad igår... De hade missat mig tydligen, ringde vid sju på kvällen och tänkte komma då, men då orkade jag inte och sa åt dem att jag vill ha mina pengar tillbaka för hemkörningen och hämtar dem själv istället. Så jävla illa av dem. Då hade jag även ringt på dagen vid tolv för att fråga när det var tänkt att de skulle komma och då sa de mellan tre och fyra. Så jag är lite bitter. Och det är bäst att ta med pappa, inte bara för att han har bil utan för att han kan säga ifrån. Jag är lite dålig på det.
Annars så fungerar livet helt okej. Jag är inte riktigt mig själv bara. Det är en massa tablettbyten och så som jag håller på med så huvudet känns lite lustigt. Sen har jag fått några andra tabletter med,
stesolid, som man ska ta vid behov. De är mycket intressanta. När jag tagit dem tar det ungefär en kvart sen känner jag ingenting. Jag kan le och skämta och skratta, men det ger inget. Det är som att man vet vad man ska säga när man ska säga det och göra saker som att skratta, men det känns inget. Det är dock skönt att få vara lite i dimman istället för att sitta och kämpa för livet. Jag orkar verkligen inte mer. Men det vore inte kul att ta dem hela tiden och det är bra att jag tycker så eftersom de är beroendeframkallande. Men det är fint att ha dem där ibland. Ifall. Jag fick ta en igår och det förstörde kvällen eftersom jag och älsklingspatrik skulle gått på bio men jag orkade inget mer. Jag blev så tom så. Idag är det bättre i alla fall. Ska bli bjuden på mat vid lunch av en trevlig maskulin kock. Han ska göra mig smördegsknyten med fetaost och så har han varit så vänlig och fixat det laktosfritt!
Ah, så länge jag tar det lugnt idag så ska nog allt gå så bra så. Snart ska jag duscha och fixa ögonbrynen. Det ska bli såååå skönt. Ja, duschen då alltså!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag saknar dig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback