Darling don't give me shit, cus' I know that you're full of it

Min dygnsrytm är knäpp, så jag lyckades ta mig upp tidigt imorse och ta mig till bokmässan. Jag gick ensam, det var lite ensamt, men också ganska skönt. hittade en del att prata lite med. Det var vid miljöpartiets bord jag stod längst. Jag ska försöka engagera mig lite mer. Det är bara det att det är så mycket jag vill engagera mig i, men jag har inte riktigt tid eller ork till det med tanke på hur jag jobbar. Att jobba så mycket natt som jag har gjort nu senaste tiden tar verkligen kål på det mesta i kroppen.

Förutom det på bilden (boken man inte ser vad det står på är lite filosofi av Wittgenstein) så fick jag lite gratissaker med. Bland annat en mycket fin hållare till busskortet från Miljöpartiet, en multireligös almanacka från Sensus men det sista och bästa är ändå ett bokmärke med en stor bild med Jan Guillou på, haha! Fan vad den mannen irriterar mig. Men lite irritation på något helt onödigt i vardagen tror jag är nyttigt så jag kände att jag ville ha han som bokmärke. Så varje gång jag öppnar min bok och ska läsa så kan jag tänka; din dryga jävla överklassare! och må lite bättre inombords. Det jobbiga i det hela med Jan Guillou är ju att han är ganska smart av sig och vad jag hört skriver bra. Grr.

Igår när jag hade tråkigt och var trött tittade jag runt lite på bilddagboken, där hittade jag den charmigaste bilden på mig med Martin på en spårvagn. Hade det inte varit för att det var tisdag så hade det kanske känts lite bättre än vad det gör, haha. Fast nu är det ju inte så att jag dricker på veckodagar plusJag och Martin på spårvagnen; tisdag den 2 september. helgerna, jag jobbar så knäppt som sagt att ibland så blir det lite utanför ramarna när det blir ölande.
Idag hade jag dock sett fram emot lite party, men det blev det inget av. Nu sitter jag här istället, dricker ekologisk folköl som jag släpade hem från stan med alla böcker och allt och trodde jag skulle dö och lyssnar på musik. Städat lite har jag med. Låter kanske trist men jag är faktiskt ganska nöjd med tillvaron för tillfället. Imorgon ska jag upp och äta lunch med min far, bara han och jag. Hans sambo och hennes barn ska på bokmässan så han sa att då kunde vi ha lite tid för oss själva. Jag finner det mycket trevligare att träffa honom själv ibland, det kan lätt bli så mycket annars.

Nästa vecka blir en helvetesvecka på jobbet. Jag jobbar alla dagar utom tisdag och det är mest otroligt sega tider som 19-04 och 21-06. 21-06 på en lördag är rent helvete. Men det ska nog gå bra. Eller rättelse; det kommer gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback