Bron

Hej. Nu har jag varit ute och tagit hand om småscouter i nästan två timmar och hela jag är som en ispinne. Huu.
Någon hade skickat den här historien till mig på msn, upptäckte jag nu när jag kom hem;

En 7årig pojke frågade sin pappa:
- pappa, vad är politik?
- jo, det är såhär: när jag kommer hem med lönen är jag KAPITALISM, din mamma som bestämmer här hemma är REGERINGEN, din farfar som ser till att allt är bra är FACKFÖRENINGEN, barnvakten är ARBETARKLASSEN och alla har samma mål; att du och lillebror ska ha det bra, för du är FOLKET och lillebror är FRAMTIDEN.
på natten blir pojken väckt av lillebror som bajsat på sej. han går in i föräldrarnas rum. där är det bara mamma som ligger i sängen och hon går inte att väcka. då går han till barnvaktens rum där pappan har sex med barnvakten och farfar tittar på genom fönstret. ingen märker pojken så han går upp till rummet för att sova igen. på morgonen säger pojken till pappan:
- nu har jag fattat vad politik är! KAPITALISMEN utnyttjar ARBETSKLASSEN, FACKFÖRENINGEN tittar på oberörd, REGERINGEN föredrar att sova, FOLKET är totalt ignorerat och FRAMTIDEN, jo, den ligger i skiten!


helt klockren!

Kommentarer
Postat av: Amanda

haha. vilket underbar berättelse.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback