stanna hos mig

jag har ingen lust att åka till skolan imorgon. nej nej nej. onsdagar är jobbiga. det enda jag hoppas på är att vi ska få jobba lite med våran musikvideo. men jag har ingen lust att vara där ändå egentligen. vill inte vara hemma heller.
kan vi inte resa någonstans? nästan vart som helst. bara bort, en liten stund. det vore trevligt.
men ja.. jag vet att jag inte kan smita ifrån allt. och den här veckan har jag sagt att jag ska gå hela dagarna. dels för att det är viktigt med skolan och dels för att jag inte ska få allt för dåligt samvete när jag tar ledigt vecka 9 för att åka till johan eftersom han har lov då. men det är så att om man söker ledighet veckorna 6, 8 eller 9 så får man den automatiskt beviljad. annars har vi sportlov vecka 7.  så bra att mamma gick med på det om vecka 9. trodde inte hon skulle det, men det gjorde hon. hoppas bara vi inte missuppfattade varandra? fast det tror jag inte vi gjorde.

men nej, vill inte till skolan. vill bara stänga in mig. känner mig så.. fet och ful och blöä. men jag skaaa till skolan, så är det. blä på mig själv. (nej)


jag vill inte alltid tro på dina ord
och jag får huvudvärk
av att lyssna på mina egna




syster, tappa inte bort dig i mörkret

-

låt inte det här bli
vår sista dans
det är inte vår tur att åka ut än
inte vår tur att åka bort
åka hem
 
vi ska visa världen
(visst ska vi?)
hur bra vi kan dansa vår tango
ballet eller vår bugg

och trots att vi har
träningsvärk i låren
och är trötta
inte bara i fötterna
utan även i själen
så får vi inte sluta dansa
för det är ännu inte
vår tur
att åka ut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback